top of page

★ טיפים לשחרור הורמונים חיוביים ★

"משנכנס אדר מרבין בשמחה" האם באפשרותנו לייצר אושר? על פי מדענים, "אושר" הוא התרגום הרגשי להורמונים שמשתחררים בגופנו כתגובה לגירויים מסוימים. במוח שלנו מצויים סוגים שונים של הורמונים חיוביים, כגון דופמין, סרוטונין, מלטונין, אוקסיטוצין, אנדורפינים, שכאשר הם משתחררים בגוף גורמים לתחושה טובה, שיפור מצב הרוח, שיכוך כאבים, הפחתת מתח וחרדות, הנאה ושמחה.

אז לכבוד כניסתו של חודש אדר, וחג פורים הקרב ובא, הנה כמה דרכים לגרום להם להשתחרר בצורה טבעית, מבלי לקחת תרופות או סמים:

* פעילות גופנית ומינית בעיקר פעילות עם הרבה אדרנלין, יציאה של הגוף מאזור הנוחות. ריצות, הליכות מהירות, רכיבה על אופניים, אירובי, ספורט אתגרי. * שירים וריקודים אפשר רק להקשיב לשיר אהוב, אבל עוד יותר טוב גם לשיר או לרקוד תוך כדי, ואם אפשר הכל ביחד הכי טוב! גם אם מזייפים, גם אם אין חוש קצב, העיקר לשיר ולהזיז את הגוף. * צחוק / חיוך צחוקים עם חברים, צפייה בקומדיות, סרטונים מצחיקים, לייבים שטותיים בטיק טוק, סטנד אפ, כל דבר שגורם לך לצחוק או לחייך. גם חיוך מאולץ או צחוק מזויף יעשו את העבודה.

* מדיטציה מלבד היותה כלי יעיל לניהול מתח, היא משחררת לגופנו אנדורפינים ומחקרים מראים שלאנשים שעושים מדיטציה באופן קבוע יש רמות גבוהות יותר של סרוטונין. * מגע פיזי עיסוי, רפלקסולוגיה, חיבוק, ליטוף חיית מחמד ואפילו הנקה של תינוק. אז מה את הולכת לעשות עוד היום כדי להיות שמחה יותר? 🤓




bottom of page