top of page

🤍 חג האהבה (העצמית) 🤍

Updated: Apr 16, 2022

אז בינינו, המרוויחים הכי גדולים מ"ולנטיינס דיי" וימי אהבה למיניהם הן החנויות... אבל בואו נדבר רגע על אהבה.

האהבה הכי משמעותית וחשובה היא שלנו לעצמינו. נקודה.

בשביל ילד אהבה היא צורך, צורך בסיסי - Must בשביל מבוגר זה משהו טוב ונחמד - Nice to have כמבוגרים אנחנו יכולים לדעת ולהרגיש שמישהו אוהב אותנו, לילדים אין את היכולת הזאת. הם צריכים שיראו להם, הם צריכים שיגידו להם. הם צריכים מילים, הם צריכים חיבוקים, הם צריכים להרגיש את זה.

אבל מה לעשות שלא לכולם יש הורים שידעו להראות אהבה (גם אם מאד אהבו). כך קורה שילד שלא קיבל אהבה בילדותו יחפש אותה כל חייו.

כמבוגר, הרבה פעמים הוא ייכנס למערכות יחסים מהסיבות הלא נכונות, עם אדם שממלא לו את החוסר שהיה לו כל חייו.

איך נדע אם אנחנו נמצאים עם מישהו בגלל שאנחנו אוהבים אותו באמת או בגלל מה שהוא נותן לנו ומה שהוא גורם לנו להרגיש? זו תהיה תלות ולא אהבה אמיתית.

בסופו של דבר הרוב נפרדים / מתגרשים כי בטווח הארוך לא משנה כמה אהבה, מחמאות ותשומת לב נקבל זה לא יספיק, אם אנחנו עדיין לא אוהבים את עצמינו...

אז מה עושים? לומדים להעניק את האהבה הזאת לעצמינו. לעבור תהליך, לעשות עבודה פנימית, לעבוד על ההתפתחות האישית, להעצים את עצמינו, להעשיר את עולמינו. לקבל את עצמינו כמו שאנחנו ולהבין שיש סיבה שבאנו לעולם הזה בדיוק כמו שאנחנו, בשביל למלא את הייעוד שלנו. להיות שלמים עם עצמינו, כלומר - להבין שלהיות שלם זה לא להיות מושלם. לעבוד על החיבור עם עצמינו, לפתח זוגיות עם עצמינו...

נכון, זה לא קל. לא קל בכלל. זה תהליך. זה עבודה קשה. לא קל אך אפשרי. ואז, תהיו אתן המרוויחות הגדולות, תמיד :)

תרגילים שאפשר להתחיל איתם: - בקשו מכמה אנשים קרובים שמכירים אתכן ממש טוב לכתוב לכן מכתב קצר. שיכתבו מה הם אוהבים אצלכן, למה הם אוהבים אתכן, במה לדעתם אתן טובות ומוכשרות. ייתכן ויהיו גם דברים שיפתיעו אתכן.

- כל בוקר כשאתן מסתכלות במראה אמרו לעצמכן שאתן אוהבות את עצמכן ולמה. השתמשו במה שכתבו לכן והוסיפו גם משלכן. עשו זאת לפחות למשך דקה כל יום. בהתחלה זה ירגיש אולי מוזר ולא יהיה קל. לאט לאט זה יתחיל להרגיש אמיתי ויטמע בתודעה.

שלכן, באהבה 💝


bottom of page