top of page

המסר החודשי - אוקטובר

אז מדי חודש אני מבקשת מהקלפים מסר קולקטיבי עבור מי שחווה כרגע משבר פרידה. מכיוון שהמסר הוא קולקטיבי הוא לא יכול להיות תמיד מדויק לכולן.

כשם שהשמש עוברת כל יום מסע, כך גם את, עברת דרך. התמודדת עם כל מיני עניינים, את יותר שלווה, יותר חזקה, יותר בוגרת ולמודת ניסיון מהמסע. השמש היא מקור האנרגיה, מאירה, מצמיחה, מחממת... אך מי שמתמכר לקרניה הנעימות עלול "להישרף"- למרות התהליך שעברת ואמנם את במקום טוב יותר, עדיין "הוא" מעסיק אותך יותר מדי, את עדיין חושבת, מתגעגעת, בודקת עליו... עדיין קיימת תלות מסוימת ואולי איזושהי תקווה סמויה לתקשורת, עדיין יש קושי ב"להיגמל מההתמכרות".

זהו למעשה המבחן / מכשול האחרון – לשחרר. להסכים לשחרר באמת, מכיוון שזה גורם לך להזניח תחומים אחרים וזה מה שמעכב אותך מלהוציא לפועל דברים. להסכים לשחרר כדי להשקיע בעצמך, כדי להשקיע בכישרונות ובחוזקות שגילית בעצמך בתקופת המשבר ובמסע שעברת. החגים מאחורינו, חודש חשוון לפנינו – חודש בלי אף יום חג, יום אבל או צום, אין יותר שום תירוצים, אין סיבה שהתוכניות שלך יישארו רק בגדר רעיונות. להסכים לשחרר באמת, מתוך הידיעה שמה ששלך שלך ויבוא עד אליך בזמן הנכון.

ייתכן שלחלקכן יש עניינים עם דמות / היעדר דמות אב שהשפיעה גם על מערכות היחסים שלכן.

מתוך שחרור אמיתי ייתכנו מספר אופציות – או שהעבר ירגיש את אנרגיית הניתוק וינסה ליצור שוב קשר, ואז תצטרכי לקבל החלטה סופית, האם לתת צ'אנס אחד אחרון, במידה ועשית עבודה פנימית, עברת תהליך, השתנת (וגם הוא) וכתוצאה הקשר יהיה שונה, או האם לשחרר לגמרי ולהתנתק סופית ובכך לאפשר ל"אחד" האמיתי להיכנס לתוך חייך. ייתכן ושניהם יקרו ותצטרכי לעשות בחירה 🤦‍♀️ ואולי, שחרור מלא שפשוט יאפשר התחלה של זוגיות טובה ונפלאה עם עצמך.

קבלי את ההחלטה ממקום שכול ומאוזן, לא רק מהלב או רק מהראש - שילוב של רגש וגם שכל. אל תקבלי החלטה מתוך מקום של אגו, אל תגידי עכשיו שיכאב לו כמו שהוא הכאיב לי. אל תחפשי להיות צודקת, לשמוע שהוא עשה טעות שוויתר עליך, גם אם מאד נפגעת, גם אם זה הוריד לך את הערך העצמי. ייתכן שזה מה שהוא בא ללמד אותך והשיעור פשוט היה ללמוד להעניק לעצמך הערכה ואהבה, מבלי להיות תלויה באף אחד.

לא לפחד לפתוח את הלב, להתמסר, לסמוך... את לא מי שהיית. את כבר לא מוכנה לספוג את מה שהיית מוכנה בעבר, תעמדי על העקרונות שלך, תדעי להציב גבולות, להביע את עצמך ואת מה שאת רוצה, לעמוד על שלך מבלי להיות תלותית או לנסות לרצות.

הכי חשוב לא להסס או להתלבט, לא לחזור על טעויות העבר, לא לזרום ומה שיהיה יהיה. לקחת שליטה, להיות אמיצה ונחושה, לקבל החלטה בלב שלם וללכת איתה עד הסוף. אם אנחנו נכנסים למשהו ונותנים רק 70, 80 אחוז לעולם לא נחווה את החוויה במלואה. רק כאשר אנחנו 100% בפנים נוכל להבין מה באמת מתאים ונכון לנו. ואז אם טעינו תמיד אפשר לתקן.

התחלתי לכתוב את המסר שלשום, ובעודי כותבת אותו, כותבת על התמכרות ושחרור, נפלו הרשתות החברתיות לכמה שעות. והנה, מסתבר שזה לא היה כל כך נורא... לא קרה לנו שום דבר, שרדנו. חלקינו אפילו הרגישו הקלה...


bottom of page