top of page

מסר חודשי - דצמבר 2023 - השקט שאחרי הסערה


בהמשך ישיר למסר של החודש הקודם, אחרי שעברנו בחיינו טלטלה ולקחנו פסק זמן להתאושש ולאסוף כוחות, לתת לתמונה להתבהר ולעשות סדר במחשבות, כעת יש צורך להחזיר את האיזון והיציבות לחיינו.


בין אם מדובר במשבר פרידה, משבר אחר, או התקופה הקשה שכולנו עוברים כרגע, זה הזמן "לחזור למסלול", להיות מעשיים, לבנות מחדש יסודות. להחזיר את תשומת הלב לבית, למשפחה, לפרנסה, לקריירה, לעצמינו...


לוודא שלא מזניחים תחום אחד על חשבון השני, למשל אולי אנחנו משקיעים כרגע רק בבית ובמשפחה וזנחנו את הקריירה שלנו, אולי אנחנו כל כולנו בעסק / בעבודה כי רע לנו בזוגיות, ואולי אנחנו עסוקים בכל מיני דברים זוטרים כדי לברוח מהמציאות, או כדי לא להיות עם עצמינו, למרות שאולי זה בדיוק מה שאנחנו אמורים לעשות.

אם נרשה לעצמינו לאבד תקווה, נשקע יותר מדי זמן בכאב ובמה שעברנו וניתן לפסק הזמן להימשך יותר מדי, נגיע לידי עצירה מוחלטת ולא תהיה דרך חזרה. נוותר על התוכניות שלנו, נשכח מהחלומות והמטרות שלנו, נאבד את המוטיבציה ואת האמונה.


לכל אורך חיינו, תמיד נפגוש אתגרים ומכשולים שיסיתו אותנו מהמסלול שלנו, החוכמה היא לדעת איך להתמודד, לא לתת להם לנצח אותנו. עם כל הקושי, עלינו להיות אסרטיביים ונחושים, ולהתעקש על הגשמת היעדים שהצבנו לעצמינו. לקחת את השליטה על חיינו ולא לתת לנסיבות לשלוט בנו.


"מה שלא הורג מחשל" - כאשר אנחנו עוברים משבר / טלטלה בחיינו והקרקע נשמטת מתחת לרגלינו, שם, במקום הכי חלש ופגיע שלנו, אנחנו משילים את כל האגו והקליפות שלנו, אנחנו הכי חשופים, הכי מחוברים לאני האמיתי שלנו, מתעוררים ומתפקחים. מבינים על מה צריך לעבוד, איפה צריך לתקן ומה מהעבר דורש ריפוי על מנת לשפר את העתיד.


הדברים לא יחזרו להיות אותו דבר, וגם אנחנו לא, עלינו להסכים לוותר על הנוח והמוכר, לא להתעקש להיאחז בקיים, ועם הגרסה המחודשת, הנבונה והחזקה יותר של עצמינו, ננסה למצוא את הדרך להחזיר את "התשוקה" לחיינו.


במקום להתנגד לשינויים, לזרום איתם ולאפשר להם להביא אותנו למחוזות חדשים.


"גם בשעות החשוכות של הלילה, תמיד יהיה כוכב קטן שיאיר לך, את עצמך, את הדרך הביתה" –

הרימו את הראש וחפשו אותו ⭐






bottom of page