top of page

מה זה אימון?

אימון / קואצ'ינג (Coaching) הינו מיומנות שנולדה בארה"ב בשנות ה80. מטאפורת האימון נלקחה מתחום הספורט. ממש כשם שמפתחים את שרירי הגוף, כאן אנו מפתחים את השרירים המנטאליים, שיובילו את המתאמן לביצועים משופרים ולהשגת מטרותיו. אך כשם שלספורטאי לוקח זמן לפתח שרירים / להתכונן לתחרות, כך גם בתהליך אימון, השינויים קורים לאט לאט.

האימון הינו תהליך של ליווי, הכוונה, דרבון והנעה של המתאמן, לעשייה והשגת התוצאות הרצויות, פריצת הגבולות שלו ושיפור איכות חייו.

במהלך התהליך עובדים על שינוי הרגלים ודפוסי חשיבה, המתאמן לומד להכיר את עצמו לעומק, מתחבר לעצמו, מגלה דברים חדשים על עצמו, מעצים את הפוטנציאל שלו ומשפר את ההישגים והביצועים בחייו האישיים והמקצועיים. מעין מסע קסום של התפתחות, צמיחה אישית, מימוש עצמי, העצמה ושינוי.

במה שונה אימון מטיפול?

- לא מתעסקים עם הנפש, לא מתרכזים ודנים בעבר, אלא בהווה, על מנת לשפר את העתיד.

- התהליך הוא יותר קצר, אך משמעותי וממוקד. (יש מודל אימון עם נושאים קבועים).

- באימון לא מספקים פתרונות, לא מייעצים ולא אומרים מה לעשות. הגישה היא שכל אחד הוא אדון לחייו, ולכל אחד יש את השקפות העולם שלו, הערכים והאמונות שלו. מה שטוב לי לא בהכרח טוב או מתאים לאחר.

מלווים את המתאמן, תומכים בו ומעניקים לו כלים - נותנים תרגילים ומשימות, שואלים שאלות אימוניות, שגורמים לגלגלי המוח לעבוד, להגיע למסקנות, לתובנות, לנפילות אסימונים, שלאט לאט מובילים לשינוי... חלק מהשינויים קורים במהלך התהליך, חלק בסיומו ולפעמים גם הרבה אחרי, לכן התהליך הוא אמנם קצר יחסית, אך האימון הוא לכל החיים.

האימון שינה את חיי, וכיום אני עוזרת לשנות את חייהן של אחרות.


bottom of page