top of page

אשת החודש – ספיר ברמן

עד לפני כמה חודשים אף אחד לא ידע מי זאת ספיר ברמן. אולי כי היא עוד לא הייתה...

אבל שגיא ברמן נולד ב-1994 בקריית ביאליק. בתיכון כבר כולם ראו את התלמיד המצליח והבלם המבטיח ממחלקת הנוער של הפועל חיפה.

הוא שיחק בהפועל חיפה עד גיל 14, עבר לעירוני נשר וכעבור שנתיים פרש מכדורגל. בשנת 2011, הצטרף לאיגוד השופטים הישראלי, כשהיה בן 17.

אחרי השירות הצבאי הגיעו המגורים המשותפים עם בת הזוג ולימודי תואר בחינוך מיוחד. בעונת 2020/2021 בליגת העל החל ברמן, ששימש עד אז כשופט בליגה הלאומית, לשמש כשופט ראשי בליגת העל. ואז, באיזשהו שלב, הוא ירד מהמגרש ולא חזר יותר...

באפריל 2021, במהלך העונה, הוא חשף שהחל בהליך להתאמה מגדרית, והודיע כי שינה את שמו לספיר וכי יש לפנות אליו בלשון נקבה. ב-3 במאי שימשה ברמן לראשונה כשופטת ראשית במשחק ליגת העל כאישה, במשחק של הפועל חיפה נגד בית"ר ירושלים במסגרת המחזור ה-31 בליגה. היא הפכה בכך לשופטת הטרנסג'נדרית הראשונה בתולדות הספורט הישראלי. התגובות היו מכילות ואוהדות. "שאני אשפוט עם לק? איזה טירוף, לא יכולתי לדמיין דבר כזה מעולם".

רק מספר ימים לאחר מכן היא קיבלה פניה מנטפליקס ו-MGM במטרה לתעד את סיפורה. בראיונות סיפרה ברמן שכבר מגיל צעיר ידעה שהיא אישה ואפילו השאירה פתק בכותל בטיול בר מצווה בכיתה ז': "אני רוצה להיות אישה".

כמו כן סיפרה על הקשיים וההתמודדויות שעברה לפני ההחלטה האמיצה לצאת מהארון, כמו למשל הסתרת הסוד מבת זוגה. אבל ההסתרה לא החזיקה מעמד - "תפסתי את עצמי בידיים ושאלתי אלו החיים? כל הזמן בהסתרות? ואז הוצאתי את עצמי מהארון".


ביולי 2021 החל שידורה של פרסומת ל-"Yes" בכיכובה של ברמן והזמרת נועה קירל.

ספיר מסתובבת לה בין השקה להשקה, חוגגת את החיים ואת היותה סוף סוף "חופשיה".

כי כשאת עצמך, מחוברת לעצמך, בלי מסיכות, בלי הסתרות ובלי סודות, את הכי מאושרת, מסכימות?


bottom of page