top of page

א̳ש̳ת̳ ̳ה̳ח̳ו̳ד̳ש̳ ̳–̳ ̳נ̳י̳ל̳י̳ ̳מ̳ר̳ג̳ל̳י̳ת̳


כל כך הרבה נשים מדהימות, אמיצות, גיבורות... קשה לבחור על מי לכתוב...


נילי מרגלית היא "האחות החטופה שטיפלה בחטופים". לא מזמן היא סיפרה על כך בראיון מרתק בתוכנית "עובדה".


12 שנה היא אחות ומאד אוהבת את המקצוע שלה, אבל לעולם לא תיארה לעצמה שתמצא את עצמה מעניקה טיפול רפואי לאנשים בשבי, בעומק 40 מטר מתחת לאדמה.


ילידת 1983, תושבת קיבוץ ניר עוז, בעלת תואר ראשון בסיעוד, ותואר שני במנהל מערכות בריאות.

בנוסף לעבודתה כאחות במחלקת מיון ילדים בבית החולים סורוקה בבאר שבע, נילי גם מדריכה קלינית וכירורגית בבית הספר למקצועות הבריאות באוניברסיטת בן גוריון ומעבירה הרצאות בבית הספר לסיעוד.


בזמן המתקפה ב-7 לאוקטובר היא התחבאה עם הכלב שלה בממ"ד, ביתה נשרף כליל ובמשך שבועות היא הוגדרה כנעדרת, עד שחטופות ששוחררו לפניה סיפרו שהיא בחיים ומטפלת באחרים.


בשבי היא הזדהתה בפני החוטפים כאחות בבית החולים סורוקה והצליחה לשכנע אותם לספק לשבויים תרופות וציוד רפואי, בטענה שהם לא היו רוצים שחטופים ימותו תחת המשמרת שלהם.

במשך מעל 50 ימים היא טיפלה במסירות בחבריה השבויים (חלקם שכניה מהקיבוץ), עשתה כל שביכולתה לעזור להם ולשפר את מצבם, כולל הכנה של רשימת תרופות (לשם הכניסה גם קלונקס) וחלוקתם לפי מינונים, אינפוזיית נוזלים במידת הצורך, מדידות לחץ דם ושימוש בדבש שמצאה בארון למריחה על פצעים.


היא שוחררה מהשבי ב-30.11.23. הדבר הראשון שאמרה לה נציגת הצלב האדום שקיבלה את פניה היה שנצ'י הכלב שלה שרד.


מאז שחזרה היא פעילה הן למען שחרור החטופים והן למען הכנסת תרופות לחטופים. היא נפגשה בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס עם בכירי חברות אמריקאיות, בהם מנכ"ל פייזר אלברט בורלא, ושיתפה אותם בצרכים הרפואיים של החטופים, וב-18 בינואר נפגשה באותו הפורום גם עם מזכ"ל האו"ם.


בחמישי האחרון נילי פרסמה טור דעה ב-ynet, שבו קראה לראש הממשלה בנימין נתניהו לשחרר מהכלא הישראלי גם רוצחים, כולל אלו שרצחו את אביה ב-7/10 תמורת החזרת החטופים. בריאיון ל-ynet Live אמרה: "במצב שאנחנו מחזירים לישראל 136 ארונות, בעיניי המצב הזה הוא הרבה יותר נוראי".


השראה נשית
נילי מרגלית

bottom of page