top of page

שבעת השבועות

Updated: Jun 4, 2022

אנחנו נמצאים כרגע בעיצומה של תקופת 7 שבועות ההכנה, או כמו שאני מכנה אותה – "תקופת ההצפות". תקופה שמתחילה בתום בין המצרים ומסתיימת בראש השנה, ובעצם מכינה אותנו לקראת התחלות חדשות בשנה העברית החדשה.

בתקופה המאתגרת הזאת שאנחנו עוברים לאחרונה, וודאי הרבה מכם ישימו לב שפתאום דברים "צפים" על פני השטח...

אתם מתמודדים עם סיטואציות שהרבה זמן נמנעתם מהן, מתעמתים עם בעיות שעד עכשיו הדחקתם, מקיימים שיחות עם אנשים / בנושאים שכל הזמן דחיתם.

בין אם זה כי פחדתם או התביישתם, בין אם זה כי לא רציתם לפגוע או להיפגע, העדפתם להישאר באזור הנוחות או אולי פשוט לא רציתם לשמוע את האמת...

בתקופה זו המסכים מורמים, העיניים נפתחות, תמונות מתבהרות. נכון, יש דברים שלא תמיד קל לעשות, לשמוע או להתמודד איתם, אבל מה עדיף? להישאר תמיד באזור הנוחות ולא להתקדם / להתפתח / לשנות? לחיות בערפל, בשקר או בפנטזיה?

בתוך התקופה הזאת יש לנו את חודש אלול שעכשיו נכנסנו אליו. החודש שמסיים את השנה, והוא מיוחד ומשמעותי. חודש של תיקון, חשבון נפש, מאין מאזן שנתי. חודש של שינוי, תיקון, סליחות, תפילות, ברכות...

לא סתם מזל החודש הוא בתולה. מזל שמייצג קפדנות, פרפקציוניזם, סדר ואירגון, מעשיות ויעילות, תשומת לב לפרטים הקטנים. אם החודש ננסה לאמץ קצת מהתכונות האלה, הן יוכלו לעזור לנו בתקופת ההכנה הזאת.

זהו גם החודש היחיד בשנה שיש לו כוח שמאפשר "לחזור אחורה" ולשנות (פיזית או בדמיון) סיטואציות שקרו לנו, לתקן ולברוא מציאות חדשה. יש דברים שלא יצא לך לומר לו בשיחתכם האחרונה? שבי לבד במקום שקט, הדליקי נר, עצמי עיניים ותתרכזי, כעת דמייני מחדש את הסיטואציה.

אז, מצד אחד תקופה מאתגרת, מצד שני תקופה חשובה ומיוחדת...


bottom of page