top of page

ה נ ר ק י ס י ס ט


יותר ויותר נשים מגיעות אלי, שנמצאות או היו במערכת יחסים עם נרקיסיסט.

חלקן כבר הבינו ומודעות לזה, חלקן מגלות תוך כדי המפגשים.


הנרקיסיסט הוא בחור שסובל מהפרעת אישיות, שמתבטאת בצורך תמידי בכבוד והערצה, קושי בלגלות אמפטיה כלפי אחרים, יהירות, אנוכיות ותחושת חשיבות עצמית מוגזמת. בדרך כלל הוא אינו מודע בכלל לבעיה.


הוא חי עם תחושת עליונות וממוקד בחלומות על הצלחה, כוח, עוצמה ושימור העצמי שלו.


הוא יכול להיות מניפולטיבי וינצל אחרים לצורך קידום המטרות שלו.


הוא מאד עצמאי, כי קשה לו להיות כפוף לאחרים. אין לו את היכולת להרגיש אשמה או להזדהות עם רגשותיו של האחר.


הנרקיסיסט יכול להיות מישהו שמאד בטוח בעצמו, מוחצן והרבה פעמים לוקח על עצמו את תפקיד המנהיג, מה שמושך כלפיו הרבה הערצה.

והוא יכול להיות מישהו מופנם וביישן, שכלפי חוץ נראה מקסים ורגיש, אך הוא אינו אדם מאושר וההפרעה פוגעת בכל תחומי החיים שלו. בלתי אפשרי עבורו לייצר קשרים אינטימיים, לרכוש חברי אמת, לתחזק מערכות יחסים ארוכות ויציבות.


לאורך השנים נוכחתי לגלות שהרבה פעמים נשים שיש להן חוסר בביטחון עצמי, בהערכה עצמית ואהבה עצמית, מקבלות כשיעור מהיקום קשר עם בחור נרקיסיסט. אחת המשימות שלי היא לעזור להן להשתחרר מהקשר הזה, וזה קורה כשהן מתחילות "להתאהב" בעצמן.


מי שמכיר אותי יגיד – אבל את תמיד אומרת שדומה מושך דומה, לא?

ובכן, פסיכולוגים אומרים שאצל הרבה נרקיסיסטים ישנה פגיעות סמויה ופער בין החוויה הפנימית למה שנראה בחוץ. למעשה זוהי מגננה מפני תחושות נחיתות קשות. הם תלויים בתשומת לב וחיזוקים מהסביבה וסובלים מהערכה עצמית מאד לא יציבה.


אני לא אומרת שהוא לא אוהב / אהב אותך, אך תמיד את עצמו יאהב יותר. למעשה, יש לו נטייה להתאהב מהר והוא אפילו רומנטי, אך הוא נותן מעצמו כי זה גורם לו להרגיש אהוב ונחשק. על רגשות הוא לא ידבר, קשה לו להתמודד איתן. רגש מערער את תחושת העצמאות שלו, ואם הוא מאוהב בך זה אומר שיש לך כח השפעה עליו, אז איך העזת לגרום לו להתאהב בך?



bottom of page